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Silvio Curtains
With over 15 years of market experience, Silvio Iran started in the curtains and blinds area as an installer and maintainer in other companies. After a lot of struggle, he started his own business.
Today, with all the experience he has built up over the years, Silvio begins a new journey as an entrepreneur in his studio, where he can now provide both installation and maintenance services, and also create his curtains, blinds and awnings.
PT
Silvio Cortinas
Com mais de 15 anos de experiência no mercado, Silvio Iran começou na área de cortinas e persianas fazendo instalação e manutenção como funcionário de outras empresas, depois de muita luta, começa a abrir o seu próprio negócio.
Hoje, com toda a bagagem que construiu durante todos esses anos, Silvio começa uma nova jornada empreendendo em seu próprio ateliê, onde agora poderá fornecer tantos os serviços de instalação e manutenção, quanto também poderá confeccionar suas cortinas, persianas e toldos.

EN
The symbol
The icon design references the letter "S" in Silvio's name and the slats of the blinds. The idea is for the symbol to have movement and to be able to transform into various types of patterns, all from the original design. The result is a dynamic and versatile visual representation of the brand.
O desenho do ícone faz referência à letra "S" do nome de Silvio e às paletas das persianas. A ideia é que o símbolo tenha movimento e possa se transformar em vários tipos de patterns, tudo a partir do desenho original. O resultado é uma representação visual dinâmica e versátil da marca.



EN
The Name
Defining the name of a new business is not an easy task, for Silvio Curtains it was no different.
After some conversations, we came to the realization that his name is already very well known in the market, both for end customers and even for his competitors where he has provided and still provides some services.
With all this history of years of work in the area, creating a new name could have been a problem, so we settled with Silvio Curtains.
PT
O nome
Definir o nome de um novo empreendimento não é tarefa fácil, para Silvio Cortinas não foi diferente.
Após algumas conversas, chegamos à percepção de que o seu nome já é muito conhecido no mercado, seja para clientes finais e até mesmo para seus concorrentes de onde prestou e ainda presta alguns serviços.
Com todo esse histórico de anos de trabalho na área, criar um nome novo, talvez fosse um problema, com isso ficamos com Silvio Cortinas.


EN
Curtains, Sky, and Colors
To choose the brand's color palette, customer suggestions, common curtain colors, and the perception of the application of curtains and their purposes were considered.
The beige tone of the brand is due to the common volume of colors produced by this variation.
The brown is its dark tone, creating a contrast and enriching the brand with its noble tone that imposes the brand.
The blue came from the perception of the application of the curtain, where its main function is to inhibit the entry of light from the sky. However, the blue was well received as the third color. It serves as a supporting color and generates a strong personality for the brand due to its tone and presence.
PT
Cortina, céu e cores
Para escolher a paleta de cores da marca, foi considerado as sugestões do cliente, tons mais comuns em tons de cortinas e a percepção de aplicação das cortinas e seus fins.
O tom de bege da marca se dá pelo volume comum de cores das cortinas produzidas que se dão por essa variação.
Já o marrom é o seu tom escuro, gerando um contraste e enriquecendo a marca pelo seu tom nobre que impõe a marca.
O Azul surgiu da percepção da aplicação da curtida, onde a principal função da mesma, é inibir a entrada de iluminação vindo do céu, apesar disso, o azul caiu bem para ser a terceira cor, ela serve como cor de apoio e gera uma personalidade forte a marca devido o seu tom e sua presente.













Cliente: Silvio Iran | Serviço: Criação de Marca e Identidade Visual | Designer: Diêgo Arthunes
By DAPO